Matematică - prof. Suciu Nicolae
16 Oct 2019 13:26

Funcția: Inspector Școlar pentru Matematică
Compartiment: Inspecție Școlară și [ ... ]

Învățământ primar - prof. Bucuță Diana
16 Oct 2019 11:58

Clasa pregatitoare   Anunturi  Raport MEN SDS 2018-2019   Procedură SDS 2019  [ ... ]

Proiecte educaționale și Informatică - prof. Voineag Anca Mihaela
15 Oct 2019 08:15

Funcția: Inspector școlar pentru Proiecte educaționale și Informatică
Compartimen [ ... ]

Limba și literatura română - prof. Negrea Ioana
13 Oct 2019 17:23

ÎN ATENȚIA DOAMNELOR ȘI DOMNILOR PROFESORI DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, NIVEL GIMNAZIAL ȘI  [ ... ]

Juridic - Popescu Carmen
11 Oct 2019 10:31

Consilier Juridic Popescu Carmen Această adresă de email este protejată contra spambots [ ... ]

Limba engleză - franceză - prof. Pitariu Laura
11 Oct 2019 07:31

Funcția: Inspector Școlar pentru Limba engleză - franceză
Compartiment: Inspecți [ ... ]

Proiecte - IȘJ
10 Oct 2019 07:03

Materiale prezentate la Conferinta de multiplicare a proiectului "Supporting opportunity in Schools: [ ... ]

Other Articles
Recente: Bani de liceu

Statistica

Today155
Yesterday1587
This week6636
This month26007
Total30895859

Visitor Info

  • IP: 100.24.122.228
  • Browser: Unknown
  • Browser Version:
  • Operating System: Unknown

Vineri, 18 Octombrie 2019 07:55

Învățământul dual este o formă de organizare a învățământului profesional și tehnic cu următoarele caracteristici specifice:
a) este organizat la inițiativa operatorilor economici interesați, în calitate de potențiali angajatori și parteneri de practică;
b) asigură oportunități sporite de educație și formare profesională pe baza unui contract de parteneriat și a unor contracte individuale de pregătire practică, prin pregătirea practică organizată în răspunderea principală a operatorilor economici;
c) operatorii economici asigură pregătirea practică a elevilor, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice și alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor;
d) facilitează implicarea operatorilor economici în mecanismele decizionale la nivelul unității de învățământ partenere.

 În baza reglementările mai sus menționate, se desprind următoarele avantaje pentru firmele și elevii interesați de învățământul dual:
- Creșterea  relevanței și calității formării profesionale, prin asigurarea accesului elevilor la resurse tehnologice actuale și dobândirea unei experiențe timpurii în relație cu un potențial loc de muncă, oferite în cadrul practicii organizate în răspunderea principală a operatorilor economici direct interesați în angajarea absolvenților;
- Creșterea motivației tinerilor pentru muncă și a interesului pentru învățare, printr-o abordare integrată a educaței și formării profesionale, în școală și la un potențial loc de muncă, cu posibilitatea de continuare a studiilor, în funcție de interesele profesionale și potențialul individual de dezvoltare;
- Implicarea sporită a angajatorilor direct intesați în asigurarea forței de muncă calificate, în funcție de nevoile proprii;
- Includerea cu prioritate în proiectul planului de școlarizare a solicitărilor operatorilor economici pentru învățământul dual;
- Participarea operatorilor economici în procesul decizional din unitatea de înăţământ prin reprezentarea acestora în consiliul de administraţie al şcolii. În cazul unităţilor scolare care şcolarizează exclusiv în IPT şi au o pondere majoritară în învământul dual, consiliul de adminidstraţie al unității de învățământ avizează candidaturile pentru ocuparea postului de director şi posturilor didactice vacante.
- O mai mare implicare a firmelor în procesul de selecţie a elevilor şi o libertate mai mare în stabilirea probelor de admitere la nivelul unităţii şcolare în parteneriat cu agenţii economici;
- Facilități fiscale pentru cheltuielile efectuate de operatorii economici pentru organizarea şi desfăşurarea învăţământului profesional şi tehnic , inclusiv dual