Proiecte educaționale și Informatică - prof. Voineag Anca Mihaela
24 Sep 2021 07:32

Funcția: Inspector școlar pentru Proiecte educaționale și Informatică
Compartiment: Management, Inspecție Școlară și Curriculum    [ ... ]

Limba engleză - franceză - prof. Pitariu Laura
23 Sep 2021 17:01

Funcția: Inspector Școlar pentru Limbi moderne (engleză - franceză - spaniolă)
Compartiment: Inspecție Școlară și Curriculum E-mai [ ... ]

Înv. primar și minorități naționale -prof. Părăian Laura
23 Sep 2021 11:07

  PĂRĂIAN LAURA Functia: Inspector Școlar pentru învățământ primar și minorități naționale (germană, maghiară)
Compartiment: I [ ... ]

Inspector șc. general adjunct - prof. Bîrză Gheorghe
23 Sep 2021 11:07

Audiențe: JOI intre orele 9-11 e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pent [ ... ]

Educație fizică și sport - prof. Galață Mircea
23 Sep 2021 10:57

Este permisă desfășurarea orelor de educație fizică în săli de sport/spații interioare, fără obligativitatea purtării măștii de protecție, în c [ ... ]

Statistica

Today1098
Yesterday1630
This week2728
This month45336
Total32130364

Visitor Info

  • IP: 3.230.144.31
  • Browser: Unknown
  • Browser Version:
  • Operating System: Unknown

Marți, 28 Septembrie 2021 17:30

Învățământul dual este o formă de organizare a învățământului profesional și tehnic cu următoarele caracteristici specifice:
a) este organizat la inițiativa operatorilor economici interesați, în calitate de potențiali angajatori și parteneri de practică;
b) asigură oportunități sporite de educație și formare profesională pe baza unui contract de parteneriat și a unor contracte individuale de pregătire practică, prin pregătirea practică organizată în răspunderea principală a operatorilor economici;
c) operatorii economici asigură pregătirea practică a elevilor, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice și alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor;
d) facilitează implicarea operatorilor economici în mecanismele decizionale la nivelul unității de învățământ partenere.

 În baza reglementările mai sus menționate, se desprind următoarele avantaje pentru firmele și elevii interesați de învățământul dual:
- Creșterea  relevanței și calității formării profesionale, prin asigurarea accesului elevilor la resurse tehnologice actuale și dobândirea unei experiențe timpurii în relație cu un potențial loc de muncă, oferite în cadrul practicii organizate în răspunderea principală a operatorilor economici direct interesați în angajarea absolvenților;
- Creșterea motivației tinerilor pentru muncă și a interesului pentru învățare, printr-o abordare integrată a educaței și formării profesionale, în școală și la un potențial loc de muncă, cu posibilitatea de continuare a studiilor, în funcție de interesele profesionale și potențialul individual de dezvoltare;
- Implicarea sporită a angajatorilor direct intesați în asigurarea forței de muncă calificate, în funcție de nevoile proprii;
- Includerea cu prioritate în proiectul planului de școlarizare a solicitărilor operatorilor economici pentru învățământul dual;
- Participarea operatorilor economici în procesul decizional din unitatea de înăţământ prin reprezentarea acestora în consiliul de administraţie al şcolii. În cazul unităţilor scolare care şcolarizează exclusiv în IPT şi au o pondere majoritară în învământul dual, consiliul de adminidstraţie al unității de învățământ avizează candidaturile pentru ocuparea postului de director şi posturilor didactice vacante.
- O mai mare implicare a firmelor în procesul de selecţie a elevilor şi o libertate mai mare în stabilirea probelor de admitere la nivelul unităţii şcolare în parteneriat cu agenţii economici;
- Facilități fiscale pentru cheltuielile efectuate de operatorii economici pentru organizarea şi desfăşurarea învăţământului profesional şi tehnic , inclusiv dual